اطمینان بخشی 2 وزیر درباره قیمت ها

در حالی که نگرانی هایی در خصوص افزایش قیمت برخی کالاها، در پس تلاطمات بازار ارز وجود دارد، وزیر اقتصاد می گوید که با توجه به اختصاص یارانه 400 تومانی، نه تنها هیچ گونه افزایش قیمتی نداریم بلکه باید با کاهش قیمت ها مواجه شویم. وزیر جهاد کشاورزی و معاونش نیز شائبه افزایش قیمت برخی مواد خوراکی را رد کردند. به گزارش ایبنا، مسعود کرباسیان در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای کالاهای اساسی که با دلار ۳۸۰۰ تومان وارد می شد در جلساتی که با وزارت صنعت، ارشاد و بهداشت داشتیم مقرر شد ۴۰۰ تومان به ازای هر دلار اختصاص یابد؛ بنابراین نه تنها هیچ گونه افزایش قیمتی نباید در سطح جامعه داشته باشیم بلکه باید با کاهش قیمت روبه رو شویم.
مابه التفاوت ۴۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی
گفتنی است در این زمینه، وزیر جهاد کشاورزی نیز روز دوشنبه با اشاره به پرداخت مابه‌التفاوت دلار ۴۲۰۰ تومانی و 3800 تومانی به واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های تولید گفته بود که  افزایش قیمتی نخواهیم داشت و جای نگرانی نیست. به گزارش ایسنا، در این باره، بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی هم گفت: سیاست جدید ارزی و پرداخت آنی مابه‌التفاوت ۴۰۰ تومانی برای جلوگیری از نوسانات در کالاهای اساسی است و در صورت اجرای درست، هیچ نگرانی برای افزایش قیمت‌ گوشت و مرغ که نهاده‌های تولید آن ها وارداتی است، نداریم.
دولت از 2 ماه قبل به فکر بازار ارز بود
وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنانش در کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان این که دولت از دو ماه قبل روی سامان دهی بازار ارز کار می کرد، با اشاره به جلسات برگزار شده گفت: در این جلسات مقرر شده بود که اگر کسی ارز حاصل از صادرات را عرضه نمی کند معافیت های مالیاتی وی برداشته شود حتی پیش بینی شده بود قانون مالیات بر ارزش افزوده اجرا و جایگزینی طلا به جای ارز در تامین نقدینگی نیز در نظر گرفته شود، ضمن این که سامانه پورتال ارزی که صادرات در آن دیده نمی شد اصلاح و مقرر شد به سامانه گمرک و تجارت وصل شود، اما به یک باره افزایش قیمت ارز مانع از اجرایی شدن این تمهیدات شد. دیروز، رئیس کل بانک مرکزی نیز در جلسه هم اندیشی با مدیران و مدیران کل بانک مرکزی، گفت: نرخ فعلی ارز در این حد باقی نمی ماند و به مرور زمان دستخوش تعدیل و تغییر خواهد شد.